Telenet probleem

Ik heb het er verschrikkelijk moeilijk mee. Vandaag stond ik op en ik kon mijn mails niet checken. Ik ben iemand die mijn mails ’s morgens checkt, onder andere om te zien wat de iBood van de dag is.

Geen probleem dacht ik, want het gebeurt wel vaker dat het internet bij ons thuis wat onstabiel is. Ik ga op zoek waar de oorzaak kon liggen, tot mijn jongere broer zei dat de tv ook al niet werkte. Dan is het dus Telenet. Mijn vader wist me te vertellen dat ze een mailtje gestuurd hadden om te zeggen dat ze gedurende een periode van 10 dagen wat problemen konden hebben.

TIEN DAGEN?

Vandaag ben ik heel de dag offline geweest, tot daarstraks. Kunnen ze dat nu echt niet ’s nachts oplossen? Ik heb net 5 gig blokken bijgekocht omdat we bijna door onze limiet zaten en ik nog een grote update wil doen van mijn mac.

Vandaag had ik geplanned om verder te werken aan de website van de kern (minivoetbalcompetitie) van Ardooie, maar dat is dus in het water gevallen.

Omdat mijn contract nu ten einde is op kot, en we voor ons huisje nog iets moeten vinden, heeft iemand een goeie ervaring met providers? Ik ben op zoek naar “geen of weinig” datalimiet, wat snelheid en een leuke prijs. Anders wordt het weer Telenet.

Anyhow, ze moeten het maar weten, ik pas hun logo aan :-) :

Telenet Logo

Gepubliceerd op
Gecategoriseerd als internet

9 reacties

  1. Als ge ’s morgens iBood nakijkt is het meestal al te laat. Spreek van ervaring.

    Leuke aanpassing. Persoonlijk ben ik zeer tevreden van Telenet.

  2. @Bud: dat gebeurt inderdaad dikwijls. Tot nog toe had ik ook nog geen klagen over Telenet (buiten over de helpdesk en datalimiet).

    @Depechie: die ben ik nu al een tijdje aan het volgen, maar het is bitter weinig verschil van prijs, enkel de limiet gaat omhoog. Misschien als die cityconnect komt zal het beter zijn.
    Ik heb geen zin om te switchen voor 2 eur verschil en een pak limiet.

  3. Ik ken die gevoelens. Teleslet heeft ooit eens mijn internet pér ongeluk afgesloten. Ze wisten het zelf niet hoe het kwam tot ze het doorhadden dat één of andere persoon zich vergist had.

    Ik ken wel een internetdienst van ADSL die 60GB aan traffic heeft voor maar €30-40, maar de naam ontgaat me even. Me maat heeft dat maar zijn ISP ligt er al 3 weken uit, dus echt betrouwbaar is dat ook weer niet.

  4. Wij hebben ADSL van skynet. En dan nog een goedkoop tarief omdat ik studente ben.
    Enkel problemen mee gehad toen iemand op de kabine gereden was! ;)

  5. Teleslet, Belgastom,… ze hebben parodienamen voor iets. Elke provider zal wel gepaard gaan met enkele problemen, maar dat neemt niet weg dat je de overstap naar een alternatief voor één van Vlaanderens twee grootste internetaanbieders kan overwegen.

    Zelf nog klant zijnde bij Skynet steekt ook volgende provider mij de ogen uit: EDPnet. Ze hebben breedbandformules die stuk voor stuk goedkoper én beter zijn dan de concurrentie. Vooral hun ADSL2+ (24mbps download, 1mbps upload en 60gb volume in de maand) boeit me, en dat voor €40… dat is €2 goedkoper dan de “gewone” breedbandformules van zowel Belgacom als Telenet.

    Ook Scarlet biedt voor een soortgelijk pakket aan (via hun eigen glasvezelnetwerk ipv via de telefoonlijn).

  6. hallo
    fijn om iets concreet te proberen tegen telenet!
    we zitten in hetzelfde slechte schuitje en zijn het kotsmoe ,die ganse telenet boel moet buiten
    Aangetekende brieven krijgen geen antwoord,mails al evenmin en als je dan toevallig toch een antwoord krijgt dan is het antwoord totaal naast de vraag en verwijzen ze je door naar hun site.
    Onvoorstelbaar dat een firma als telenet kun klanten zo behandelen.
    Vandaag diende ik klacht in bij de ombudsman telecommunicatie en ik kan iedereen aanraden hetzelfde te doen want het is de enige manier om de licentie van telenet niet te verlengen en of te schorsen
    Groetjes

    JP Claeys

  7. Hoi,

    Heb je logo even gebruikt voor een cause tegen Telenet.
    Als je er iets op tegen hebt zal ik deze wijzigen.

    Maar wij hebben hier ook niet al te positieve ervaringen met Telenet. T.v. aanbod dat dagen aan een stuk slechts enkele zenders waren, en plots na 5 dagen alles weer zoals voorheen.

    Maar wat me het meest stoorde is hun herinneringsbrieven die kwamen terwijl mijn betaling ze kruiste, en toch nog 7 euro aangerekend krijgen voor hun herinnering.

    Zo ben ik eens beginnen tellen als 100 klanten te laat zijn, en het zullen er misschien een pak meer zijn, dan is dat pure waanzin, neem gerust 700 euro per week extra winst maal 52 weken…

    De meeste mensen letten daar denk ik nog niet eens op en betalen gewoon. Ik wil mensen daar attent op maken en ze aansporen om deze niet te betalen wegens onterecht en te veel zelfs.

    Vandaar mijn cause.

    Het lijkt me een zinnig protest want klagen pakt bij Telenet niet, dan maar gewoon niet betalen en mensen aansporen hetzelfde te doen.

    Hebben jullie trouwens een vergoeding gekregen voor het ongemak?? Ik denk het niet, dan was Belgacom toch wel correcter…spread the word

  8. @Joyz, maak je geen illusies, ik zit ondertussen al niet meer bij Telenet. Toch is het bij een Belgacom niet zoveel beter. Ik vrees dat het gewoon een probleem is van de Belgische markt…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *