Vriendelijk.

Wat is een mens toch weer vriendelijk op dit avondlijke uur. Een beetje inzet voor het bedrijf waar je werkt kan toch veel aan het imago doen hé.

Daarstraks stapte ik van de (alweer) overvolle trein af in Antwerpen-Centraal. Op een bankje bleef een sportieve rugzak eenzaam en alleen achter.

Ik dus naar het “verloren-voorwerpen-loket”, een verlaten postje aan de loketten. Als ik uiteindelijk een man van de nmbs aanspreek in het loketje ernaast, antwoord die:

“Man, het is al laat en ik wil naar huis!”.
Ik: “Mag ik misschien dan toch nog de rugzak die ik gevonden heb hier ergens zetten?”

Gebrom. Een boze blik, een hand die de rugzak wegritst.

“Danku”, dacht ik in mezelf.

(20h30, loket 6)

Doe mee met de conversatie

14 reacties

  1. Sja, het blijft een overheidsbedrijf dat een monopolie heeft en altijd zal houden. Waarom zouden ze moeite doen, het is niet dat we ergens anders kunnen met de trein gaan reizen he.

  2. Om klachten over service te voorkomen, geven ze geen service meer.

    Dit zijn dingen waar ik ontzettend kwaad om kan worden. Vroeger had je dat bij Belgacom ook, maar die zijn ondertussen toch behoorlijk bijgedraaid.

  3. @YCF: Tja, dat is waar, maar ondertussen sta je er maar mooi voor “piet snot”. :-)
    @SC: Belgacom is inderdaad verbeterd, maar die zitten nu gelukkig in een concurrentiesituatie.

    Ik hoop nu gewoon dat het meisje waarvan de rugzak was (ik heb snel de rugzak bekeken als er geen gsm inzat waarmee ik kon bellen naar (een vriend van) de eigenares), teruggegeven wordt.

  4. en toch blijf ik erbij dat er tegenwoordig heel wat vriendelijke mensen rondlopen bij de nmbs. vooral jonge conducteurs dan. we weten natuurlijk niet hoelang zij dat nog gaan volhouden en wanneer de haha “verzuring” ook bij hen zal toeslaan.

  5. @Bud: bij momenten ;-)

    @Pironik: er lopen gelukkig nog vriendelijke conducteurs en loketmensen bij de NMBS. Maar het zijn toch die oudere “slechtgezinde” die het de mensen lastig maken hé. (Hehe, ik was net bezig jou blog aan’t lezen op het moment dat je dit schreef)

  6. Op de lijn Wevelgem-Leuven niets dan vriendelijke mensen ;-) (meestal toch, op enkele uitzonderingen na, *hmmm* of bevestigen uitzonderingen dan toch de regel?)…

  7. ik hoop dat de gast die bij de dienst ‘verloren voorwerpen’ komt informeren of er iemand zijn rugzak heeft gevonden, niet van het kastje naar de muur wordt gezonden. Ik heb daar al ervaringen mee, helaas.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *