Het MGB verhaal

Sinds april schuimde ik alle mogelijke websites af die met oldtimers te maken hadden. Mijn oog viel op een MGB. Kennissen rijden rond met een MGA, die ik fantastisch mooi vind. De opvolger van de MGA werd de MGB, en die is op zijn minst even leuk (en wat goedkoper).

Ik ging op zoek en vond heel wat leuke auto’s. Helaas waren ze allemaal wat te prijzig en rechtsgestuurd. Na wat rondkijken in de uithoeken van het internet vond ik dat de importprocedure voor oldtimers in Engeland (MG was een Engels automerk) vrij eenvoudig was. Ik schuimde Engelse oldtimersites af en vond uiteindelijk een auto voor een aanvaardbare prijs.

Na wat heen en weer gemail zijn we overeengekomen en gisteren (zaterdag) zijn we vertrokken om kwart voor 4 om het autootje te halen. Aan het stuur zat Rik met ik als zijn navigatieman. Achterin zaten Marieke, Lucas en Remco. Na een halve dag rijden (via de Eurotunnel) kwamen we net voor de middag aan in het landelijke Boston te Lincolnshire, ongeveer 2 uur rijden ten noorden van Londen.

Na een testritje en wat onderhandelen werd de koop besloten en vertrokken we terug naar België. Bij deze nog wat foto’s:

mgb_trein

Vlnr: Marieke, Rik, Lucas, Pieter en Remco.

eurotunnel

En dit is de auto (°1967, tartan red):

mgb tartan red

Wordt zeker vervolgd!

Doe mee met de conversatie

15 reacties

  1. De motorkap vervangen we zeker, voor de rest wordt de wagen terug blank gezet en alle onderdelen verwijderd om alles opnieuw een mooie lakbeurt te geven en te conserveren tegen roest.
    Het interieur is vrij in orde, maar we zijn van plan om de rechtsgestuurde MG om te bouwen naar een linksgestuurde. Dat rijdt toch net iets leuker en maakt hem een pak meer waard.
    Nu zijn we bezig met de eerste lijst van veranderingen en kosten aan het opmaken.

  2. Hoi Pieter,

    Ben een gelijkaardige invoer operatie aan het overwegen. Waar kan ik informatie terugvinden van zulk import procedure ? Of heb jij nog tips welke je kan delen ?
    Alvast bedankt

  3. hallo,Ikzelf heb ook een MGB roadster van 1969 gekocht,van
    iemand die overleden is,maar is helemaal niet kompleet ,en
    zij waar ik hem van gekocht heb weten er niks vanaf.De body is gerestaureerd,maar het hele interrieur is weg,geen stoelen,banken,vloermat,deurbekleding,enz.ook de papieren
    waren er niet bij.Nu is de vraag:waar vind ik de chassis-
    nummer???heb enkel voor een commision nummer staan.waar kan ik de rest vinden??
    bedankt om me verder te willen helpen.Paul

  4. Dag Paul,
    Het interieur die weg is is niet zo’n probleem, dat kan je altijd bijbestellen. Google eens op Moss Europe. Daar kan je alles voor je MGB kopen. Het chassis nummer staat normaal aan de binnenkant van het motorcompartiment, rond de bevestiging van de waterkoeler op een plaatje. Als het een Belgische auto is zal hij in die buurt ook een chassisnummer ingeslagen hebben. Is het een Belgische MGB?

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *