Gare Bizarre

Dit weekend hadden Marieke en ik met goeie vriendin Lies afgesproken. Aangezien we elkaar niet zo heel vaak zien vieren we dit elke keer op restaurant.
Deze keer was het te doen in een nieuwe brasserie in Wevelgem, zowaar achter de hoek van Lies haar woonplaats. De naam “Gare Bizarre” heeft het restaurant te danken aan haar unieke ligging, het oude stationsgebouw van Wevelgem. Als je naar buiten kijkt zie je af en toe een trein passeren.
Lies wist ons te vertellen dat de plek er gekend was voor zijn goeie “lappen vlees”, de côte à l’os. Als vleesliefhebber kreeg ik onmiddellijk het water in de mond.
Ik besloot een steak te nemen ipv de côte à l’os omdat het bord (na een snelle blik op een andere tafel) iets meer groentjes bevatte.
En het mag gezegd zijn: het was de beste steak die ik de afgelopen jaren gegeten had. A point zoals ik het wil (vaak interpreteren de chefs dit als bloederig, maar ik heb het liever gewoon roze), mooi gegrilled en een fantastisch romig pepersausje. Ik krijg spontaan terug honger als ik dit schrijf.
De serveuzes hadden een grappige intonatie, samen met hun accent zorgde dit voor het bizarre kantje.
Gare Bizarre, ze hebben hun naam niet gestolen, hier kom ik zeker nog eens terug als ik trek heb in een goeie portie vlees.
Bedankt voor de fijne avond en het leren kennen van dit plekje Lies!

Doe mee met de conversatie

6 reacties

  1. De commerciele aanpak heeft mij diep ontgoocheld. Wij bestellen met 2 personen aan onze tafel eenzelfde hoofdgerecht en het verkeerde gerecht wordt geserveerd. Op zich kon ik dit nog begrijpen, want missen is menselijk. Bij het vragen van de rekening wordt het geserveerde gerecht aangerekend dat ietsje duurder was dan het bestelde gerecht. Ik ben zelf zelfstandige en dat vind ik alles behalve commercieel. De fout werd niet door de klant begaan, maar door het restaurant. Ik zou dan de prijs aanrekenen van het gevraagde gerecht en mij bij het aanbieden van de rekening verontschuldigen voor de fout die gebeurd is en uitleggen dat ik het duurdere gerecht niet aangerekend heb, maar slechts de prijs gerekend heb van het bestelde gerecht (om nog te zwijgen van een bijkomende geste die ik zou doen om het ongemak goed te maken). Ik ben een zeer verdraagbaar persoon die altijd begrip heeft voor zaken die fout kunnen lopen, maar jullie zijn beginnende zelfstandigen en ik wens u toch de raad te geven dat u commercieel soms meer bereikt door u te verontschuldigen voor een fout en een geste te doen naar de klant toe zodat de mensen nog terugkeren naar uw zaak ipv ontevreden klanten naar huis te sturen die slechte mondelinge reclame maken. Ik heb destijds meer inspanning moeten doen om iets op te bouwen.

  2. @Isabelle, ik heb niets met Gare Bizarre te maken. Mijn bezoek aan het restaurant was heel positief. Toen mijn ouders het restaurant bezochten is er iets gelijkaardigs gebeurd met de bediening. Misschien is dit inderdaad een teken naar Gare Bizarre om het een en ander te veranderen.

    Als er nog mensen zijn met ervaringen over Gare Bizarre, de comments staan open!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *