Dag Mobistar… Welkom Carrefour Mobile

Na 5 jaar als Mobistar klant (komende van Proximus), kijkt een mens eens om zich heen. In september kreeg ik al een telefoontje met het wondere nieuws dat ik elke maand 30 minuten extra beltijd kreeg, als ik opnieuw bij zou tekenen voor 2 jaar. Omdat ik 30 minuten nu niet zo heel veel vind, bedankte ik de vriendelijke dame aan de andere zijde en zei dat ze maar eens terugbelde als ze iets beters had… En dat telefoontje bleef uit.

Nu, een paar maanden later ga ik eens vergelijken en merk ik dat ik teveel betaal. Ik zit met een abonnement van tegen de 30 EUR, terwijl ik het niet eens nodig heb. Jonas tipte me over Carrefour Mobile, “de goedkoopste provider zonder abonnement”. En daar ging een wereld voor me open. Terwijl alle providers in BelgiĆ« ondoorzichtige tarieven hanteren (met tijdelijke extra’s die je sowieso later terugbetaald, weekendtarieven, betere tarieven naar eigen provider,…) heeft Carrefour Mobile slechts 1 tarief: 0,15 eur per minuut en 0,06 eur voor een sms… Altijd.

Ik ben ervoor gevallen, geen enkele provider kan zulke tarieven bieden, terwijl ik niet vasthang aan een abonnement. En als mijn belwaarde onder de 5 EUR komt wordt het automatisch opgeladen met 15 EUR. Ik betaal vanaf nu gewoon voor wat ik gebruik. Niet meer en niet minder.

Doe mee met de conversatie

9 reacties

  1. Carrefour Mobile maakte het voor mij mogelijk om – itt. tot voorheen met mijn dure Proximus – in de Ardennen vlot te bellen. Zeer voordelig. En zeer makkelijk te beheren via de website. Een schitterend alternatief.

  2. stel ik wil naar carrefour gaan en ik zend 600 smsjes in e maand 600×0.6cent, zou +-40eu zijn kheb dan nog niet gebeld,
    dus goedkoper ik dacht het niet, maar meschien voor jou wel, mensen moeten gewoon eens leren kijken voor zichzelf wat het goedkoopste is en niet meteen uitroepen dit is de goedkoopste want voor vele mensen is dat niet zo, nu voor mensen die niet veel smsen maar enkel bellen bij mobistar my comfort 25eu kan je 179 min bellen naar ALLE netwerken en als ik wil bellen 179 min bij carrefour zit ik aan 26.85, dus weeral niet goedkoper bij mobistar krijg ik nu 4 maanden gratis dus is 100eu, en met mijn budcheck via hekje 123 hekje kan ik gemakkelijk mijn budget in de gaten houden dus conclusie carrefour is ZEKER nier goedkoper, grtzz mark

  3. Fijn dat je zo enthousiast bent Marksje. Je hebt gelijk, dit is voor jou niet de goedkoopste oplossing. Toch ben ik ervan overtuigd dat dit de goedkoopste oplossing is. Je hangt niet vast aan een abonnement, je betaalt enkel voor wat je gebruikt. De doorzichtigheid is de grote meerwaarde hiervan. Ondertussen zit ik niet meer bij Carrefour mobile, maar bij Mobile Vikings. 2000 smsen per herlading, bellen aan 14 cent per minuut EN 2 gigabyte mobiel internet. Dit is goedkoop. Spotgoedkoop als ik het vergelijk met je tarief. Bovendien prepaid. Ik ga er even gemakkelijk terug weg als ik er gekomen ben. Toen ik nog Mobistar was, heb ik het teveel aan mijn abonnement vooral betaald de laatste maanden. Daarom: geen abonnement meer voor mij.

  4. een abbo is dan ook voor mensen die aan hun tarief houden he :-) en wat mobile vikings betreft idd spotgoedkoop, maar wie gebruikt in godsnaam 2 gig haha en die 2000 sms kloppen niet tis 1000 naar elk netwerk en 1000 naar viking, anders 0.12cent of 0.15cent vind ik niet trg en dan als je aan 14cent wil bellen moet je al 40eu herladen dus ksnap niet echt je voordeel met 500mb komen de meeste meer dan toe hoor :-) maar tis idd strek 2 gig grtzz

  5. Marksje,

    Voor 40 EUR krijg je: een beltarief van 14 cent (=285minuten), 1000smsen naar alle netwerken en 1000 smsen naar mobile vikings. Als je de smsen opgebruikt betaal je 10 cent per sms. De herlading doe je niet maandelijks, maar naar eigen nood. Zo kan je perfect 2 maand met je 40 EUR doen. Maw: je betaalt voor wat je verbruikt. Met jou profiel (600sms, 179minuten bellen) is het goedkoper om bij mobile vikings te zitten dan bij mobistar. Met een abonnement hang je bovendien vast voor een lange periode, waarin je ook betaalt voor de periodes dat je minder vaak belt.
    Bovendien wijzigen de prijzen van telefonie heel wat over 2 jaar. Het tarief dat je op het eind betaalt is prehistorisch. Daar rekenen de telefonieproviders op. Bij een prepaidkaart heb je altijd een actueel tarief (wijzigt de markt, dan wijzigt het tarief). Wie heeft er trouwens een statisch beltarief?
    Die 2 gig is voor mij een extra, naast de tariefvoordelen. Mijn vrouw gebruikt ook Mobile vikings, zonder het mobiele internet zelfs te gebruiken. En nog zit ze goedkoper dan bij Mobistar. En constant de abonnementen monitoren om dan te veranderen wil ik niet doen: liever meteen een doorzichtige structuur, waarbij ik weet dat ik de laagste prijs van de markt heb.

  6. mijn trarief kan niet wijzigen in die 2 jaar MAG niet cantractbreuk anders ik teken een contract dus die mogen dat nie wijzigen, tis maar bij die kaartjes dat ze het wijzigen wanneer ze willen herriner je nog de tijd dat proximus de smsjes weg nam na 4u amai wat was da haha,
    en nu naar die belminuten als ik een maand niet zoveel bel dan neem ik alles wat overschiet mee naar de andere maand, dus doe ik toch geen verlies je zegt dat je gemakkelijk 2 maand doet met 40eu wel dan mag je niet veel smsen zenden want in 2 maand zijn die van mij gegarandeerd op dus zit ik toch niet voordelig,en wxat die moniteren betreft luister naar die en zeg op het einde nee bedenkt haha dan hebben die een kwartier tijd verloren en geloof me dat is pas frustreren als die neen zeggen haha, en wat doe je na 2 jaar ga ik naar proximus ik ga daar tekenen voor 2jaar dus promo vzan 6 maand gratis en wat de promo dan is zie ik wel maar ik zit zowiso goed grtzz

  7. Dat is het net Marksje, jij kiest voor een vast tarief 2 jaar lang.
    Binnen 2 jaar is het sowieso goedkoper, onder druk van Europa. En dan zit jij nog met een prehistorisch hoog tarief, terwijl ik automatisch de nieuwere lage prijzen krijg.

    Soit, jij kiest ervoor om vast te hangen, ik niet. Als ik een veel beter aanbod zie ben ik (zonder veel last en telefoons) weg. Ik ben blij dat ik van alle helpdesks van Proximus en Mobistar weg ben. Bij Mobile vikings vraag ik het op twitter en krijg onmiddellijk antwoord, of vraag ik het via mail en heb ik binnen het uur een oplossing zonder dat ik er moeite moest voor doen.

    Ik wil betalen voor wat ik effectief verbruik zonder ondoorzichtige promoties die me later toch zuur opbreken. Die promoties van x maand gratis zijn om mensen over de schreef te trekken die door het magische ‘gratis’ gelokt worden. Als je een contract van 24maand tekent en er 6 maand gratis krijgt, dan betaal je de 18 resterende maand veel te veel. Dat heet marketing. ;-)

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *