Asics 10km

Lopen met Asics

Dankzij deze post van Wimblog ben ik terug bij de lopende bloggers. Kwestie van niet alleen als ontspanning te eten, heb ik een persoonlijk loopschema aangelegd bij Asics. Heel plezant, want je bepaalt zelf hoeveel je loopt (ik heb 10 km gezet als streefdoel), in hoeveel tijd je het loopt, wanneer je loopt.

De site van asics maakt dan op basis van je voorkeuren een schema met voorstellen wanneer en hoe te lopen. Overigens kan je statistieken bijhouden, die het achteraf nog leuker maken.

Mijn eerste keer lopen zit erop, het deed deugd voor nog eens te bewegen. Het minivoetbal seizoen is ten einde, waardoor ik minder aan sport doe. Regelmatig ging ik nog naar de fitness, maar dat was veelal om een sauna te nemen. Vandaar dat mijn gewicht een historisch hoogtepunt kent (in de negatieve zin) van 83kg (1m84 groot).

Ik ben door de voetgangerstunnel naar het voor mij onbekende deel van Antwerpen gelopen. Heen en terug vormde dit 8,5 km. Ik denk dat ik misschien als doelstelling beter de 10 miles had genomen (16,1 km).

Het was een goeie verstrooiing, nu terug aan het werk!

Doe mee met de conversatie

9 reacties

  1. Veel succes met het behalen van je streefdoel maat.

    Aha op Linkeroever terecht gekomen. De minigolf gezien?

    Misschien een tip, probeer in een zo gezond mogelijke omgeving te gaan lopen. Vlak naast een drukke autoweg lopen en daar je longen eens goed openzetten heeft volgens mij weinig zin.

    Run Pieter Run.

  2. Haa… nog lopers :)
    Ik zal ook eens nen post moeten plaatsen zekers.

    Ik heb morgen les 12 van start 2 run te verteren !!

    Trouwens als ge nog wa sport zoekt voor de zomer, moogt ge altijd wa wing tsjun komen mee trainen :)

  3. Lopen is populair onder de examens blijkbaar ;-). Hier ook weer gestart. Mijn conditie zat werkelijk op een dieptepunt en al die stress doet een mens fysiek lijden (mij althans). Vandaar maar terug gestart met lopen, na vier maanden te hebben stilgelegen en het doet zo’n deugd om even tot het uiterste te gaan! ;-) Nu hopen dat ik niet meer stilval en weer enkele jaartjes kan doorgaan :-), zoals het ooit was… :-)

    Succes met het blokken en met de exaams, maat!
    Geef er nog een stevige lap op!!

    Tot binnenkort!? (vandaag nog precies drie weken en dan hopelijk drie maanden vakantie!)

  4. Haha, grappig! Ik ben ook net in een hogere versnelling terechtgekomen. Voor de examens liep ik af en toe een half uurtje, da’s door het ‘afreageereffect’ van de ene dag op de andere tot een uur gebombardeerd. =) Resultaat: op het moment zelf een rooie kop en de dag erna een beetje stramme spieren, maar DEUGD dat het doet!

  5. @YCF, thnx

    @Buddha, de minigolf heb ik gezien ;-). Wanneer heb je de tijd ervoor? Merci voor de tip, kheb de autoweg wat vermeden, ik liep echt vlak naast de schelde. In de voetgangerstunnel was het plezant lopen. En dan langs de andere kant op die dijk gelopen.

    @Depechie, helaas heb ik geen auto hier op kot hé. Ik kijk uit naar je post.

    @Lies, inderdaad, het is enorm plezant om weer te voelen dat je wat sport aankan.

    @Mélisande, daar kan ik inkomen. Hoeveel km loop je dan?

  6. Nog niet zo heel veel helaas, toch niet in verhouding tot de tijd dat ik erover doe. =) Ik denk 8,5 kilometer of zo. Voorlopig streefdoel is 10 km/u en langetermijnstreefdoel is…euhm…sneller. ;)

    Blijven gaan zou ik zo zeggen!

  7. Hey, wat een leuk nieuwsje lees ik daar zo midden in de nacht!
    Van harte welkom in Blogië, een term van marathon-geert (op ons blog Geert mét Garmin) om de bl/joggende Belgische gemeenschap aan te duiden.

    Yezzzzzzz… misschien kunnen we toch eens met een aantal OHD-ers aan een jogging ergens te lande meedoen?? Nu YCF ook al van de partij is, kunnen wij misschien Buddah ook overhalen? (Ja Tim, dit is aan jouw adres, en ik weet zeker dat je het eens zal lezen!)

    Maar eerst: goeie examens afleggen!! Succes!
    .

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *